دنتال استوک سال نو مبارک

اولتراسونیک دندانپزشکی چیست ؟
اولتراسونیک دندانپزشکی، برای شستشو ابزارهای دندانپزشکی و بیمارستانی استفاده می شود. در واقع اولتراسونیک مکمل دستگاه اتوکلاو بوده که استریل به بهترین نحو ممکن انجام شود. این دستگاه در حجم و مدل های مختلف ارائه می شود، همچنین می تواند عمل ضدعفونی کردن را در کمترین زمان انجام دهد. این سیستم کارآمد از طريق ايجاد امواج اولتراسوند، در محيط آب عمل جرم زدایی و شستشو را انجام دهد. دستگاه اولتراسونیک به صورت تمام اتوماتیک است.

نحوه کار دستگاه اولتراسونیک
این دستگاه قابلیت این را دارد تا تمام آلودگی ها انجام ضایعات را از سطح مورد نظر پاک و درون آب غوطه ور کند. این دستگاه به ۳ روش کار خود را انجام می دهد:

♦ اولین عملکرد دستگاه ایجاد فشارهای بالا و پايين متناوب در محلول است. به همین دلیل دستگاه می تواند کار جرم زدایی و شستشو را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.
♦ وقتی دستگاه کار خود را شروع می کند منطقه‌ای کم فشار شکل می گیرد و حباب های میکروسکوپی درون محلول ايجاد مي شود و شروع به رشد می کنند تا حفره ای را برای شستشو شکل دهند.
♦ وقتی فشار به حداکثر می رسد حباب ها می ترکند و انرژی زیادی در محیط شستشو آزاد می شود که می تواند مانند برس هایی ريز تمام گوشه و کنار را جرم گیری کند.

برای مشاهده مقاله مربوط به اتوکلاو کلیک کنید.

بنابراین: دستگاه التراسونیک استریل کامل را انجام نمیدهد، پس نمی توانیم جایگزین اتوکلاو کنیم. این یک مرحله استریل اولیه قبل از اتوکلاو شدن است.

پر فروش ترین مدل های التراسونیک:
التراسونیک یوروندا (ساخت ایتالیا) برای دندانپزشکانی که مدل های درجه یک بازار را انتخاب میکنند.
التراسونیک کودیسان مدل 2.5 لیتری و 3 لیتری می باشد. (ساخت چین) مناسب دندانپزشکانی که به کیفیت و قیمت اهمیت میدهند.
برای خرید این محصولات کلیک کنید.

جهت مشاهده اتوکلاوهای دندانپزشکی و مقایسه آنها کلیک کنید.