دنتال استوک سال نو مبارک

لایت کیور و انواع آن

لایت کیور و انواع آن

دنتال استوکdentalstoock
تمامی لایت کیور ها را در سایت ما در بخش تجهیزات عمومی مشاهده کنید.

انواع لایت کیور:

  • هالوژن
  • LED

لایت کیور چیست ؟

لایت کیور یکی از ابزاری است که در زمینه ی ترمیم دندان های پوسیده کمک میکند. همچنین دستگاهی است که به وسیله نور بنفش مواد ترمیمی دندان را سفت می کند. در حقیقت این ابزار را میتوان به عنوان رقیب آمالگاماتور معرفی نمود. وظیفه ای که این ابزار به عهده دارد این است که دندان های پوسیده رو ترمیم میکند. اما نه مانند آمالگاماتور با استفاده از ترکیب آمالگام و جیوه.

مزیت LED نسبت به لامپ هالوژن:

  • نیازی به خنک کننده نیست
  • مصرف لامپ هالوژن بیشتر از LED
  • گرمای لامپ هالوژن بیشتر از LED
  • شدت نور هالوژن بیشتر از LED

اشعه آبی لایت کیور ، با لیزر متفاوت است!

دستگاه لایت کیور دستگاهی متفاوت از لیزر می باشد. ولی بسیاری از درمان هایی که با این دستگاه انجام می شود، با دستگاه لیزر هم قابل انجام می باشند. البته دستگاه لیزر کاربرد‌های بسیار متنوع تر و گسترده تری در دندانپزشکی دارد و هر روز جنبه‌های جدیدی از کاربرد تکنولوژی لیزر در دندانپزشکی، معرفی می شود که می توانید در مقالات ما در رابطه با لیزر دندانپزشکی مطالعه کنید.

اشعه آبی رنگی این دستگاه که به دندان تابانده می شود چقدر مضر است؟!

نور آبی رنگی که در هنگام درمان بوسیله دستگاه لایت کیور به دندان بیمار تابانده می شود در طیف نور های مرئی بوده و از جنس نورهای فرابنفش و لیزر نمی باشد، تنها تفاوت این نور در شدت بالای آن است.

البته نور لایت کیور هیچگونه آسیبی به بافت دهانی بیمار وارد نمی کند و فقط اگر افراد به مدت طولانی به نور لایت کیور نگاه کنند همانند کسانی که در معرض طولانی مدت نور خورشید قرار دارند ممکن است به بیماری های چشمی از جمله آب مروارید دچار شوند. به همین دلیل است که دندانپزشکان و دستیاران آنها در هنگام استفاده از لایت کیور از عینک های مخصوص و تلق های نارنجی رنگ استفاده می کنند تا از تماس چشمی مستقیم با این نور آبی رنگ معروف جلوگیری کنند.

 

لایت کیور به چه علت مهم است؟؟؟!!

اگر برای انواع کارای ترمیمی به دندانپزشک مراجعه کرده باشید قطعا میزان استفاده و همچنین کاربردی بودن این ابزار بر شما پوشیده نخواهد بود و با جرات میتوان گفت که این ابزار از جمله دستگاه های مهم و پر استفاده در مطب های دندانپزشکی میباشد. به همین دلیل است که دندانپزشک با تجربه و دقیق همانند سایر اقلام پزشکی خود که برای تهیه آن وقت و زمان میگذارد برای این ابزار نیز چنین اقدامی را انجام می دهد.

  • نکات بسیار زیادی برای خرید لایت کیور باید در نظر داشته باشید، که مهم ترین آن داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش است.

  • مورد دوم توجه به عمق کیور و طول موج اشعه دستگاه هست.(300/500)

فروشگاه دنتال استوک ارائه دهنده تجهیزات دندانپزشکی مورد نیاز شما می باشد.